آموزش کار با سرویس System restore در ویندوز 2000 و XP | ترفند وی

 

بسیاری از مواقع پس از نصب یک برنامه ویندوز شما دچار مشکلاتی می شود که با uninstall آن برنامه نیز، ویندوز به حالت قبلی خود بر نمی گردد و یا پس از اتصال به اینترنت، کامیوتر شما ویروسی شده و بسیاری از تنظیمات آن به هم می ریزد مثلا عکس Back ground آن تغییر می کند و شما دیگر نمی توانید آن را تغییر دهید.

در این مواقع شما می توانید با استفاده از  سرویس System restore  ویندوز 200 یا ویندوز XP این مشکل را حل کنید.

برای استفاده از این سرویس از مسیر زیر All Programs  / Accessories / System Tools / System restore این سرویس را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Restore my computer to to an earlier time در صفحه بعد ویندوز از شما می خواهد مشخص کنید که تنظیمات ویندوز را به چه زمانی بازگرداند.

معمولا هر زمان که یک برنامه نصب کنید یا یک درایور یک قطعه مثل کارت صوتی یا کارت گرافیکی یا مودم را نصب کنید ویندوز به طور خودکار یک نقطه بازگشت یا Restore point می سازد. علاوه بر این هر موقع که بخواهید می توانید خودتان یک نقطه بازگشت برای ویندوز تعریف کنید. بهتر است همیشه قبل از نصب یک برنامه که اطلاعاتی در مورد آن ندارید و احتمال می دهید با نصب آن ویندوز دچار مشکل شود، یک نقطه بازگشت یا Restore point برای ویندوز تعریف کنید تا در صورت اینکه بعد از نصب این برنامه، ویندوز شما دچار مشکل شد با استفاده از سرویس System restore ، ویندوز را به حالت قبل از نصب برنامه برگردانید.

برای تعریف نقطه بازگشت کافی است پس از اجرای برنامه System restore در صفحه اول گزینه Create a restore point را انتخاب کنید و در صفحه بعد یک نام برای این نقطه بازگشت انتخاب کنید.

ویندوز اطلاعات مربوط به نقاط بازگشت هر درایو را در پوشه ای به نام  System Volume Information که به صورت مخفی یا hide می باشد، در آن درایو ذخیره می کند. این پوشه ها معمولا فضای زیادی اشغال می کنند. در صورتی که ظرفیت هارد کامپیوتر شما کم باشد و بخواهید این سیستم را غیر فعال کنید کافی است بر روی My computer کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه
 Turn off system restore on all drives از زبانه  System restore این سرویس غیر فعال می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد